obsługi administracji

ms, PAP

Administracja dostanie 4,5 mld zl na obsługę środków unijnych

Administracja dostanie 4,5 mld zl na obsługę środków unijnych

Około 4,5 mld zł z Unii Europejskiej ma trafić na przygotowanie administracji rządowej do obsługi środków unijnych w latach 2007-2013 - poinformowało we wtorek Centrum Informacyjne Rządu (CIR).

MF pracuje nad projektem nowej ustawy o administracji podatkowej

Resort finansów rozpoczął prace nad projektem nowej ustawy o administracji podatkowej - poinformował PAP wiceminister finansów Jacek Kapica. Przepisy poza lepszą obsługą podatników mają zwiększyć efektywność poboru, egzekucji oraz kontroli podatkowych.

Protesty pod kancelarią premiera. Nauczyciele chcą podwyżek

Dziewięcioprocentowej podwyżki wynagrodzeń dla nauczycieli, waloryzacji wynagrodzeń pracowników administracji, obsługi szkół i przedszkoli domaga się oświatowa "Solidarność", która dziś protestowała przed Kancelarią Prezesa Rady Ministrów.

Zwolnienia w oświacie - 235 osób pożegna się z pracą

Zwolnienia w oświacie - 235 osób pożegna się z pracą

Dyrektorzy placówek (od przedszkoli po szkoły średnie i zawodowe) w arkuszach organizacyjnych musieli zaplanować stan zatrudnienia na przyszły rok szkolny. Liczba pracowników administracji i obsługi (m.in. sprzątaczki, dozorcy, kucharki) uzależniona jest od nowych wytycznych białostockiego

Sąd łamie prawo. I pójdzie z tym do sądu

Sąd łamie prawo. I pójdzie z tym do sądu

Kuriozalną sytuację opisaliśmy w sobotę. Okręgowy Inspektorat Pracy w Kielcach upomniał nietypowego pracodawcę - prezesa Sądu Okręgowego w Kielcach - że nie płaci podwyżek, które należą się pracownikom administracji i obsługi sądów od 1 stycznia 2010 roku, zgodnie z ustawą o waloryzacji płac sądów

Sejm. KBW: nowy system informatyczny gotowy w 80 proc.

prowadzić postępowania przetargowego z tymi firmami". Podczas poprzedniego posiedzenia komisji administracji i cyfryzacji w październiku ub.r. uprzedni szef KBW Kazimierz Czaplicki wskazywał na problemy wynikające z konieczności przeprowadzenia przetargu przy zakupie sprzętu i oprogramowania

235 osób pożegna się z pracą w białostockich szkołach

235 osób pożegna się z pracą w białostockich szkołach

będzie wyglądało zatrudnienie w administracji i obsłudze. Te ostatnie ruchy kadrowe dyrektorzy planowali w oparciu o nowe wytyczne prezydenta, według których liczba pracowników stołówek oraz działu napraw ma zależeć od liczby uczniów lub powierzchni szkoły. Drzwi do dyrektorskich gabinetów w ostatnich

Protest w szkołach. Zebranie, a potem strajk?

Protest w szkołach. Zebranie, a potem strajk?

z użyczenia sali - mówi Zenon Chaba, jeden z organizatorów protestu. W tej sytuacji pracownicy obsługi i administracji szkół zdecydowali się przenieść spotkanie do pobliskiego klubu osiedlowego "Sabat". - Jak i tam się nie zgodzą, będziemy rozmawiać na ulicy - mówi Chaba. Spotkanie ma się

Woźne i księgowe idą z OPZZ

Decyzję w tej sprawie podjęły wojewódzkie struktury Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych. Musi ją jeszcze zatwierdzić centrala w Warszawie. Ma się to stać do końca roku. Związek Zawodowy Pracowników Oświaty Nie Będących Nauczycielami skupia m.in. sprzątaczki, woźnych, kucharki i księgow

Pieniądze sprzątaczek polecą na Air Show

Pieniądze sprzątaczek polecą na Air Show

pracowników administracji i obsługi (pensja w każdej grupie zaszeregowania składa się z odpowiedniej liczby punktów). Tu najniższa pensja wynosi 660 zł przy wartości punktu 5 zł. Po wielotygodniowych bojach związki zgodziły się na podwyższenie minimalnej płacy do 945 zł przy wartości punktu 5 zł. Z

Pentagon zaniżył koszty tarczy antyrakietowej o ponad miliard dolarów

Pentagon zaniżył koszty tarczy antyrakietowej o ponad miliard dolarów

dodatkowych w bazach, jak choćby domów dla żołnierzy jednostki wojsk USA. Zaniżono także znacznie koszty obsługi baz, w tym m.in. na jej ochronę. Raport zwraca uwagę, że niektóre ostateczne koszty dla USA "będą zależeć od tego, jak wiele zapłacą kraje, na których terenie znajdą się bazy" - pisze

ADM się zmienia. Jak? Zadzwoń na infolinię

ADM się zmienia. Jak? Zadzwoń na infolinię

Największa zmiana to zmniejszenie liczby Rejonów Obsługi Mieszkańców. To właśnie w tych punktach lokatorzy ADM-u załatwiali wszystkie niezbędne formalności, zgłaszali awarie i wyjaśniali wątpliwości. W całym mieście jeszcze do jutra działa dziewięć takich punktów, a od środy ich liczba spadnie do

Obsługa szkół nie daje za wygraną

, największe dla odchodzących na emeryturę. Pracownicy obsługi szkół dostali też obietnicę, że tzw. wysługa lat nie będzie wliczana do pensji zasadniczej. Porozumienia nie podpisano, bo Lubawski chciał, żeby podpisały się pod nim inne oświatowe związki - "Solidarność" i ZNP. Te powiedziały "nie

Aferzysta na wolności?

Żemek przebywał w więzieniu około pięciu lat. Nabył prawa do ubiegania się o warunkowe zwolnienie w kwietniu minionego roku. Ma duże szanse na odzyskanie wolności. - Bardzo rzadko zdarza się, by sąd odrzucał wniosek, z którym wystąpiła administracja więzienia, twierdzi informator gazety. Po wyjściu

Sejm odłożył reformę administracji podatkowej o pół roku

wypełnianiu dokumentów, przypominanie o terminach ich składania, zasadach korzystania z ulg. Ma też pomagać zorientować się w rodzajach spraw załatwianych w innych instytucjach. Oprócz nowego określenia zadań i organizacji administracji podatkowej ustawa wprowadza też system obsługi i wsparcia podatnika. Do

PiS chce przesunąć o pół roku wejście w życie ustawy o administracji podatkowej

zorientować się w rodzajach spraw załatwianych w innych instytucjach. Oprócz nowego określenia zadań i organizacji administracji podatkowej ustawa wprowadza też system obsługi i wsparcia podatnika. Do tych zadań przekierowana ma zostać część pracowników, zastosowanie znajdą też narzędzia informatyczne

Sejm odłożył reformę administracji podatkowej o pół roku

. Oprócz nowego określenia zadań i organizacji administracji podatkowej ustawa wprowadza też system obsługi i wsparcia podatnika. Do tych zadań przekierowana ma zostać część pracowników, zastosowanie znajdą też narzędzia informatyczne. Utworzone mają zostać centra obsługi podatnika, w których niezależnie

Senat za odłożeniem reformy administracji podatkowej

organizacji administracji podatkowej ustawa wprowadza też system obsługi i wsparcia podatnika. Do tych zadań przekierowana ma zostać część pracowników, zastosowanie znajdą też narzędzia informatyczne. Utworzone mają zostać centra obsługi podatnika, w których niezależnie od właściwości miejscowej organu

Posłowie za dalszymi pracami nad odroczeniem wejścia w życie ustawy o administracji podatkowej

administracji podatkowej ustawa wprowadza też system obsługi i wsparcia podatnika. Do tych zadań przekierowana ma zostać część pracowników, zastosowanie znajdą też narzędzia informatyczne. Utworzone mają zostać centra obsługi podatnika, w których niezależnie od właściwości miejscowej organu podatkowego

Sejm za dalszą pracą nad odroczeniem wejścia w życie ustawy o administracji podatkowej

system obsługi i wsparcia podatnika. Do tych zadań przekierowana ma zostać część pracowników, zastosowanie znajdą też narzędzia informatyczne. Utworzone mają zostać centra obsługi podatnika, w których niezależnie od właściwości miejscowej organu podatkowego, pracownicy administracji podatkowej będą

Kapica: Krajowy Wyspecjalizowany US mógłby ściągać podatek bankowy

konstruującej rząd. One odnosiły się raczej do sfer społecznych funkcjonowania administracji podatkowej, bo takie poprawki były wnoszone, natomiast nie odnosiły się do zmiany wynikającej z systemu obsługi i wsparcia podatnika" - dodał Kapica. Zaznaczył, że w czasie, kiedy został opublikowany krytyczny pod

Komisja sejmowa za odłożeniem reformy administracji podatkowej

administracji podatkowej ustawa wprowadza też system obsługi i wsparcia podatnika. Do tych zadań przekierowana ma zostać część pracowników, zastosowanie znajdą też narzędzia informatyczne. Utworzone mają zostać centra obsługi podatnika, w których niezależnie od właściwości miejscowej organu podatkowego

Komisja sejmowa za odłożeniem reformy administracji podatkowej

ustawa wprowadza też system obsługi i wsparcia podatnika. Do tych zadań przekierowana ma zostać część pracowników, zastosowanie znajdą też narzędzia informatyczne. Utworzone mają zostać centra obsługi podatnika, w których niezależnie od właściwości miejscowej organu podatkowego, pracownicy administracji

PiS za odroczeniem wejścia w życie ustawy o administracji podatkowej; opozycja - przeciw

wprowadza też system obsługi i wsparcia podatnika. Do tych zadań przekierowana ma zostać część pracowników, zastosowanie znajdą też narzędzia informatyczne. Utworzone mają zostać centra obsługi podatnika, w których niezależnie od właściwości miejscowej organu podatkowego, pracownicy administracji

MF liczy, że w marcu rząd przyjmie projekt ustawy o administracji podatkowej

. Przewidziane w projekcie regulacje obejmują: zadania oraz organizację Administracji Podatkowej, wprowadzenie systemu obsługi i wsparcia podatnika, regulacje dotyczące pracowników administracji podatkowej i zasady naboru na stanowiska w tej administracji. W projekcie zakłada się też powołanie Szefa

Szczurek dla PAP: uproszczenia podatkowe PO nie uderzą w administrację podatkową

pomocniczych w izbach, urzędach skarbowych. W tej chwili pracownicy urzędów skarbowych są zatrudnieni w izbach skarbowych. Mieliśmy bardzo szeroko idące zmiany dotyczące informatyzacji, sposobu obsługi klientów. Te zmiany są organiczne, one są ciągłe. Nie wątpię, że pracownicy administracji publicznej, a w

Kujawsko-Pomorskie. Powstanie system elektronicznej administracji

Zgodnie z zapowiedzią samorządu województwa kujawsko-pomorskiego dzięki systemowi elektronicznej administracji usprawniona zostanie komunikacja między instytucjami samorządu terytorialnego w regionie. Projekt ma też ułatwić załatwianie urzędowych spraw oraz dostęp do informacji przedsiębiorcom i

Kopacz zapowiada uproszczenia dla podatników

Kopacz zapowiedziała, że już w przyszłym roku wprowadzone będą konkretne ułatwienia dla podatników, takie jak system e-podatki czy zmiany w administracji podatkowej. Jak zapewniła, podatnik będzie mógł załatwić swoje sprawy w dowolnym urzędzie, a "w centrum obsługi pracownik urzędu skarbowego

Halicki: Poczta Polska powinna z urzędu obsługiwać sądy i administrację

"Uważam, że z mocy ustawy, bezpieczeństwa i ważnej z punktu widzenia funkcjonowania państwa roli operatora narodowego (obecnie Poczta Polska), powinien on z urzędu obsługiwać sądy, prokuraturę i centralną administrację państwową" - mówił Halicki na czwartkowej konferencji prasowej w MAC

Miasta, które wydają najwięcej na urzędników [RANKING]

wykonywania usług administracyjnych są wyższe. - Większe wydatki na administrację nie muszą oznaczać marnowania pieniędzy podatników na fanaberie urzędników. Bo skutkiem może być lepsza, sprawniejsza obsługa obywateli, a także np. większa skuteczność pozyskiwania funduszy unijnych - podkreślają autorzy

Łódź. Pracownicy MPK mogą uczyć się udzielania pierwszej pomocy

Jak informuje PAP rzecznik łódzkiego przewoźnika, Sebastian Grochala, w kursach może wziąć udział każdy z ponad trzech tysięcy pracowników miejskiej spółki - m.in. kierowcy oraz mechanicy, kontrolerzy biletów czy pracownicy administracji. "Szkolenia, mają być okazją do podniesienia posiadanej

Pod Las Vegas powstaje pierwszy na świecie port lotniczy dla dronów

Z Aerodrome skorzystać będzie mógł dowolny bezzałogowy statek latający o masie nie przekraczającej 600 kg. Port zajmujący obszar 50 akrów jest jednym z sześciu amerykańskich lotnisk, które otrzymały pozwolenie Federalnej Administracji Lotnictwa na przeprowadzanie lotów próbnych z udziałem

Lublin. Miejskie biura obsługi mieszkańców - w placówkach poczty

Nowe biura obsługi mieszkańców powstały w lokalach poczty w odległych od centrum dzielnicach Lublina, przy ulicach Pocztowej, Żywnego i Władysława Jagiełły. Miasto wynajęło część powierzchni placówek pocztowych i zatrudniło sześciu pracowników, którzy będą tam załatwiać sprawy mieszkańców. "

PwC: Poczta Polska powinna zaangażować się w e-administrację i e-handel

rozliczamy np. podatki elektronicznie" - zaznaczył Mazur. Według zaprezentowanych przez niego danych, tylko w ostatnich 3 latach w niektórych krajach UE liczba wysłanych listów spadła o 30 proc., a w Polsce o ok. 17 proc. Dynamika ta zależy według niego od rozwoju usług e-administracji, które

GUS: ponad trzy czwarte gospodarstw domowych ma dostęp do internetu

wykorzystywało e-administrację do pozyskiwania informacji, 82,5 proc. do pobierania formularzy, a 91,6 proc. do odesłania wypełnionego formularza. Z obsługi procedur administracyjnych drogą elektroniczną skorzystało 56,1 proc. firm. W 2015 r. prawie połowa dużych przedsiębiorstw wykorzystywała media

Nowi prezesi w spółkach kolejowych PKP LHS i PKP Informatyka

. Drugi z powołanych członków zarządu - Dariusz Sikora to absolwent Wydziału Nauk Społecznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Ukończył także studia podyplomowe z zakresu zarządzania oraz organizacji i marketingu w transporcie kolejowym w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie

MF: konta na Portalu Podatkowym z opóźnieniem - od marca 2015 r.

. "Zostały tam również umieszczone wszelkiego rodzaju formularze, zarówno te interaktywne do składania drogą elektroniczną, jak i tradycyjne do wydruku, a także instrukcje ich wypełniania. Podatnik będzie tam mógł też poszukać danych kontaktowych jednostek administracji podatkowej, organizacji

Bułgaria. Najwyższy poziom korupcji od15 lat

W corocznym raporcie ośrodka podkreślono, że w ciągu minionych 12 miesięcy 29,3 proc. pełnoletnich obywateli Bułgarii uczestniczyło w korupcyjnych transakcjach w różnych formach - dawania łapówki, prezentu lub przysługi w zamian za obsługę administracyjną. Po 2012 roku skala korupcji zaczęła

Gorzów Wlkp.. Uchwalono budżet: w 2016 r. prawie 90 mln zł na inwestycje

zł. Urzędnicy przekonują jednak, że same koszty funkcjonowania administracji będą niższe niż w ub. roku, gdyż w dziale wydatków na administrację zostały ujęte duże projekty związane z informatyzacją urzędu czy budowy sali obsługi klienta, tj. łącznie 2,3 mln zł i projekt unijny za 800 tys. zł

Rzeszów. Urzędnicy z podkarpackich gmin lepiej wyszkoleni

. Projekt był realizowany na podstawie umowy pomiędzy WSPiA i Ministrem Administracji i Cyfryzacji. Jak powiedział Eckhardt, głównym celem projektu była poprawa działania gmin w trzech obszarach: legalności stanowienia prawa, sprawności, czyli jakości obsługi petenta oraz skuteczności w realizacji

Trzaskowski: coraz więcej spraw załatwimy przez internet

Administracji i Cyfryzacji. Jego celem jest zwiększenie umiejętności cyfrowych osób w wieku 50+. Latarnicy to lokalni animatorzy, którzy uczą osoby w wieku 50+ obsługi komputera oraz korzystania z internetu. Działania Latarników realizowane są z wykorzystaniem publicznych punktów dostępu do internetu, m.in. w

Prezydent podpisał ustawę o celnikach; będzie "jedno okienko"

pomocniczych w administracji podatkowej. Dzięki temu część urzędników, którzy obecnie zajmują się biurokracją, będzie można przesunąć do podstawowych zadań administracji podatkowej: kontroli podatkowej, egzekucji należności podatkowych i obsługi podatnika. Ustawa reguluje też kwestie wyliczania wysokości

Sejm zaakceptował wszystkie poprawki Senatu do ustawy o Służbie Celnej

województwa, czyli izb skarbowych. Zmiana pozwoli na konsolidację w izbach skarbowych tzw. procesów pomocniczych w administracji podatkowej. Dzięki temu część urzędników, którzy obecnie zajmują się biurokracją, będzie można przesunąć do podstawowych zadań administracji podatkowej: kontroli podatkowej

150 tys. osób pracuje w nowoczesnych usługach dla biznesu

Wspólnych dla Europy Środkowo-Wschodniej firmy Deloitte. Centrum będzie świadczyło usługi związane z księgowością, obsługą IT, administracją i zarządzaniem ryzykiem dla oddziałów Deloitte z 18 krajów" - zauważył zastępca prezydenta. Rzeszowskie forum adresowane jest m.in. do firm konsultingowych

Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki chce lepiej pozyskiwać inwestorów

. Przedstawiciele wielu z tych instytucji uczestniczyli w poniedziałkowym spotkaniu. KRUPI ma m.in. pomóc poznać możliwości instytucji oraz ich ograniczenia, wynikające np. z przepisów. "Nie chodzi o omijanie istniejących przepisów tylko o to, by czas obsługi potencjalnego inwestora był jak najkrótszy"

Przyznano nagrody Fair Play dla gmin przyjaznych przedsiębiorcom

inwestorów, tworzących właściwe warunki obsługi inwestycji. W tym roku odbyła się już jego 14. edycja. "Trzeba nam świadomości, że silne państwo to państwo silne wspólnotą, a nie ambicjami, które panują i ograniczają budowany od dołu nowy świat, nie tylko w sferze realnej infrastruktury, ale także

Opolskie. Eksperci: zarządzanie wiekiem zyska na znaczeniu

. w wieku powyżej 50 lat. "Są raczej zwolennikami pracowników młodych. Starszych nie chcą, bo np. obawiają się, że taka osoba będzie chciała mieć wyższe wynagrodzenie albo np., że będzie nieco wolniejsza w obsłudze komputerów" - mówił. Dodał jednak, że "lada moment" firmy będą

Rząd za ułatwieniami w łączeniu samorządów

gmin. Zakres wspólnej obsługi przez centra będą ustalać rady poszczególnych szczebli samorządów. Minister administracji i cyfryzacji Rafał Trzaskowski mówił kilka tygodni temu PAP, że wejście w życie rozwiązań nowelizacji może dać od 350 mln do 1 miliarda zł rocznie oszczędności dla samorządów. W

Rząd za uproszczeniem rozliczania VAT dla usług telekomunikacyjnych

punkt kompleksowej obsługi), takiej jak funkcjonuje obecnie w odniesieniu do usług elektronicznych świadczonych na terytorium UE przez podmioty zagraniczne spoza UE" - czytamy w rządowym komunikacie. Dodano, że proponowane uproszczenie przewidziane jest dla wszystkich podatników świadczących

Kolejny parabank ukarany przez UOKiK. Wziąłeś pożyczkę? Mogłeś zostać wprowadzony w błąd

Ochrony Konkurencji i Konsumentów dopatrzył się nieprawidłowości w jej ofercie. Postępowanie urzędu wykazało, że firma wprowadzała konsumentów w błąd co do całkowitego kosztu pożyczki, nie wliczając do niego ubezpieczenia spłaty i opłaty za obsługę w miejscu zamieszkania klienta. Suma podawana przez

Rząd przyjął projekt noweli ustawy o Służbie Celnej

temu część urzędników, którzy obecnie zajmują się biurokracją, będzie można przesunąć do podstawowych zadań administracji podatkowej: kontroli podatkowej, egzekucji należności podatkowych i obsługi podatnika. Projekt odnosi się też do kwestii wyliczania wysokości tzw. uposażenia chorobowego celników

W warszawskim Centrum Usług Wspólnych TNT będzie pracować ponad 400 osób

30.09. Warszawa (PAP) - Do końca 2015 r. regionalne Centrum Usług Wspólnych TNT w Warszawie będzie zatrudniało ponad 400 osób - poinformowała firma. Centrum będzie realizowało obsługę księgową oddziałów TNT m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Holandii i Luksemburgu. Dyrektor generalny

230 osób znalazło pracę w centrum dystrybucyjnym Rossman w Pyskowicach

administracji. Dodatkowo przy obsłudze centrum logistycznego w firmach zajmujących się transportem, ochroną, sprzątaniem i cateringiem zatrudniono około 70 osób. Zarząd firmy zakłada, że w ciągu 5 lat liczba pracowników magazynu w Pyskowicach powinna zwiększyć się o kolejnych 100 osób. W lutym 2012 roku

Sejm. SLD chce odrzucenia projektu zmian w Służbie Celnej

, a centralizacja administracji umożliwi szybszą obsługę firm. "Wprowadzono zapisy, które mają wzmocnić system wspierania podatników w wypełnianiu przez nich obowiązków podatkowych" - powiedział. Jego zdaniem nad projektem powinna pracować komisja. Z kolei Jan Łopata (PSL) powiedział, że

Eksperci: wspólne niebo to większe bezpieczeństwo i komfort podróży

m.in. powoduje fragmentację przestrzeni powietrznej i wydłuża korytarze lotnicze - zamiast lecieć prosto, samolot musi dziś kilkakrotnie skręcać, a niektórzy przewoźnicy ze względu na wysokie opłaty za przelot i obsługę ruchu lotniczego omijają pewne obszary, lecąc nad tymi tańszymi. "Na średniej

Sejm. rządowy projekt noweli ustawy o Służbie Celnej do komisji finansów

, będzie można przesunąć do podstawowych zadań administracji podatkowej: kontroli podatkowej, egzekucji należności podatkowych i obsługi podatnika. Projekt odnosi się też do kwestii wyliczania wysokości tzw. uposażenia chorobowego celników przebywających na zwolnieniu lekarskim. Po zmianach ma to być 80

W warszawskim Centrum Usług Wspólnych TNT będzie pracować ponad 400 osób

Dyrektor zarządzający TNT na Europę Wschodnią Piotr Buczkowski podczas wtorkowej konferencji prasowej przypomniał, że regionalne Centrum Usług Wspólnych w Warszawie od końca 2013 roku realizuje transakcje księgowe, raportowanie oraz administrację finansową kilku oddziałów TNT w Europie. Obecnie w

Kraków. 100 nowych pracowników w centrum usług wspólnych koncernu RWE

pracowników" - podkreślił. Centrum zlokalizowane w Krakowie jest integralną częścią grupy RWE, jednej z pięciu największych firm energetycznych w Europie. Do tej pory przejęło ono obsługę sześciu spółek z Grupy RWE w zakresie rachunkowości i finansów oraz 19 spółek w zakresie administracji kadr, z

Porady dla praskich lokatorów

W urzędzie dzielnicy przy ul. Kłopotowskiego 15 prawnik będzie do ich dyspozycji 20 czerwca w godz. 10-12, zaś w Administracji Obsługi Mieszkańców nr 2 przy ul. Mackiewicza 2 czerwca w godz. 16-18. Przeczytaj także: W kościołach zabrzmi muzyka

InPost ponownie wybrany przez Centrum Usług Wspólnych

ogłaszana była dwukrotnie. W listopadzie br. CUW wybrał na operatora InPost, ale decyzja ta została zaskarżona do Krajowej Izby Odwoławczej przez Pocztę Polską. Wskazywała ona, m.in. na brak wystarczającej liczby placówek InPost do obsługi korespondencji ministerstw i urzędów. "Zanim KIO zdążyło

Blisko 356 mln zł w projekcie budżetu na wybory w 2015 r.

PAP, że w projekcie budżetu na 2015 r. przewidziano wystarczającą kwotę na przeprowadzenie wyborów, w tym na obsługę informatyczną. "Chodzi o to, byśmy mogli stosowny przetarg (dot. systemu informatycznego - PAP) rozpocząć jeszcze w tym roku" - powiedział. Według Drapińskiego KBW dopiero po

Komisja budżetu za przeznaczeniem 2 mln zł na polonijnych nauczycieli

rezerwy celowej objąć szkolenia organizowane przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej. Negatywnie zaopiniowano także poprawki senatorów PO przeznaczające 60 mln zł na dotacje do dróg wojewódzkich oraz 200 mln zł na dofinansowanie do programu budowy dróg gminnych i powiatowych w latach 2016-2019

Selfie, uściski i odkręcanie tabliczek. Tak posłowie żegnali się z Sejmem

). Inni byli bardziej "konserwatywni" i o wykonanie pamiątkowej fotografii prosili kolegów. Były też pamiątkowe zdjęcia... urządzeń do głosowania. Trudno powiedzieć, czy posłowie bardziej zapamiętają ważne decyzje, które podejmowali przy ich pomocy, czy też problemy z obsługą urządzeń

Wiceszef MON: modernizacja armii musi służyć rozwojowi gospodarki

prac badawczo-rozwojowych i zwiększeniu eksportu" - mówił w Szczyrku podczas 40. sympozjum naukowego Współczesna Gospodarka i Administracja Publiczna Maciej Jankowski. Wiceminister podkreślił, że resort przeznaczając znaczące fundusze na modernizację armii oczekuje zdecydowanego zwiększenia

Władze Krakowa planują restrukturyzację sieci szkół

placówek, bo z reorganizacją może się wiązać likwidacja miejsc pracy nauczycieli, pracowników administracji i obsługi szkół" - mówiła PAP z Jolanta Woch Sekcji Oświaty NSZZ "Solidarność" w Małopolsce. Jak podkreślają związkowcy ustawa dopuszcza likwidowanie szkół liczących poniżej 70

Senat zajmie się zmianami w VAT dla usług telekomunikacyjnych

procedury, może zarejestrować się w małym punkcie kompleksowej obsługi w danym państwie członkowskim (państwo członkowskie identyfikacji), w którym będzie składać drogą elektroniczną kwartalną deklarację VAT i wpłacać należną wszystkim państwom członkowskim UE kwotę VAT. Kwoty VAT będą przez administracje

Uniwersytet Zielonogórski otwiera nowe kierunki humanistyczne i techniczne

Na Wydziale Humanistycznym powstaje blok: zintegrowane studia polonistyczne. To znaczy, że obok filologii polskiej powstaną dwa nowe kierunki: literatura popularna i kreacje światów gier oraz filologiczna obsługa internetu i e-edytorstwo. "Każdy z tych kierunków będzie miał wspólny podstawowy

MAC razem z Orange będę wspierać rozwój kompetencji cyfrowych osób 50+

Porozumienie zapewniające wsparcie dla projektu Latarnicy Polski Cyfrowej, podpisali w środę Rafał Trzaskowski, minister administracji i cyfryzacji, Bruno Duthoit, prezes Orange Polska i Krzysztof Głomb, prezes Stowarzyszenia Miasta w Internecie. "Dzięki temu porozumieniu będziemy kontynuować

Resort administracji chce ułatwić łączenie się samorządów

Projekt ustawy o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz o zmianie niektórych innych ustaw prawdopodobnie zostanie rozpatrzony na najbliższym posiedzeniu komitetu stałego Rady Ministrów, 15 maja br. - poinformowało PAP Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. W ciągu następnych kilku tygodni

Sejm będzie kontynuował prace nad projektem celnego "jednego okienka"

programu e-cła i wprowadzeniem centralnego systemu rozliczeń podatków z akcyzy i cła. To nam umożliwi też stworzenie centrum obsługi wierzyciela i wszystkich długów, którego zadania będzie wykonywała część osób z Izby Celnej w Szczecinie" - powiedział PAP wiceminister finansów Jacek Kapica. Według

Problemy z wdrażaniem Obamacare. "Prezydent jest tym sfrustrowany"

1 października w USA ruszyła reforma systemu ubezpieczeń zdrowotnych znana jako Obamacare. Na razie jednak wdrażana jest z problemami. Są trudności techniczne z obsługą rządowej witryny Healthcare.gov. Chętni do skorzystania z niej nie mogą się zalogować, na stronie pojawiają się komunikaty o

Kapica: odbiurokratyzujemy akcyzę

modernizacja administracji podatkowej. W tym zakresie przesłaliśmy do konsultacji projekt ustawy o Administracji Podatkowej, która wprowadza podstawową zmianę, jeśli chodzi o obsługę i wsparcie podatnika. Budujemy system informacji prawnej, wydzielimy krajową informację podatkową jako jeden organ. Planujemy

Projekt budżetu Zielonej Góry zakłada ponad 152 mln zł na inwestycje

największa część budżetu zostanie skonsumowana przez oświatę i edukację oraz pomoc społeczną. Wydatki na te cele określono w projekcie na ok. 349 mln zł. Utrzymanie administracji pochłonie nieco ponad 47 mln zł, co stanowi 6,8 proc. wydatków. Prawie 37 mln zł zapisano w projekcie budżetu na zadania z

Stary Doktor patronem w Drzycimiu

niesionym przez wójta gminy Drzycim Waldemara Moczyńskiego uczestnicy uroczystości przeszli do szkoły, gdzie podczas uroczystej akademii dyrektor powitała gości: wójta, starostę, byłych dyrektorów, emerytowanych nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi. Przy tej okazji przypomniano najważniejsze

Dmowski: projekty Polski Cyfrowej będą realizowane taniej i szybciej

"W Programie Operacyjnym Polska Cyfrowa(POPC) wprowadziliśmy kilka mechanizmów, które pomogą sprawniej realizować projekty finansowane w jego ramach" - powiedział PAP wiceminister administracji i cyfryzacji Roman Dmowski. Chodzi - jak wyjaśnił - o ograniczenia wartości i czasu realizacji

Nowy regulamin w kancelarii premiera: inny podział obowiązków wiceministrów

PSL (były szef gabinetu politycznego szefa PSL Janusza Piechocińskiego w ministerstwie gospodarki), który w lutym ub.r. zastąpił na tej funkcji swoją partyjną koleżankę Ewę Kierzkowską. Obecnie, według zarządzenia Cichockiego, Jędrzejczak odpowiada za dialog społeczny oraz za obsługę Rady do Spraw

Kadrowe trzęsienie ziemi w kancelarii Tuska. Seria dymisji

stanu w KPRM, a do marca dodatkowo zastępcą szefa kancelarii. Teraz przyszła kolej na dyrektora rządowego Centrum Usług Wspólnych Mateusza Matejewskiego. Centrum odpowiada za przetargi dla administracji i powstało w 2011 r. z przekształcenia Centrum Obsługi Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Centrum

Sejm za uproszczeniem rozliczania VAT dla usług telekomunikacyjnych

trzy rodzaje usług - zarówno dla podatników na terytorium UE (procedura unijna), jak i dla podmiotów zlokalizowanych poza Unią (procedura nieunijna). "Podatnik, który wybierze rozliczanie podatku VAT za pomocą tej procedury, może zarejestrować się w małym punkcie kompleksowej obsługi w danym

Uniwersytet Zielonogórski otwiera nowe kierunki humanistyczne i techniczne

03.02. Zielona Góra (PAP) - Literatura popularna i kreacje światów gier oraz filologiczna obsługa internetu i e-edytorstwo - to jedne z nowych kierunków, które od nowego roku akademickiego uruchomi Uniwersytet Zielonogórski. Będą także nowości na wydziałach technicznych uczelni. Na Wydziale

Sejm zmienił ustawę o Służbie Celnej; będzie "jedno okienko"

administracji podatkowej. Dzięki temu część urzędników, którzy obecnie zajmują się biurokracją, będzie można przesunąć do podstawowych zadań administracji podatkowej: kontroli podatkowej, egzekucji należności podatkowych i obsługi podatnika. Ustawa reguluje też kwestie wyliczania wysokości uposażenia

Biały Dom wzywa Kongres do zatwierdzenia środków na operację w Syrii

Islamskiego, którzy zajęli w ostatnim czasie znaczne tereny Iraku i Syrii, ta sprawa stała się pilniejsza. Jednym z elementów planu Obamy są bowiem szkolenia i zbrojenie umiarkowanej opozycji w Syrii, czego USA unikały przez trzy lata trwania wojny domowej w Syrii. Jak poinformowała administracja USA, w środę

Białystok. Większościowy klub radnych PiS chce zmian w budżecie miasta

zwiększą deficytu, założonego w projekcie budżetu na poziomie 86,5 mln zł. Więcej pieniędzy chcą przeznaczyć m.in. na podwyżki dla - najmniej zarabiających - pracowników administracji i obsługi technicznej w miejskiej oświacie. Chcą także sfinansowania budowy kilku przyszkolnych boisk, dać więcej

Dzwonią na policję, by zamówić pizzę lub taksówkę. W 2014 blisko połowa zgłoszeń na numer 112 była fałszywa

administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki. Z danych zebranych przez MAC wynika, że w 2014 roku operatorzy numeru alarmowego 112 odebrali łącznie 21 mln 326 tys. 746 zgłoszeń; z tego ponad 10 mln, czyli 48 proc. wszystkich zgłoszeń, stanowiły zgłoszenia fałszywe. W przypadku kolejnych ponad 7 mln przypadków (35

MAC: blisko połowa zgłoszeń na numer 112 w 2014 r. była fałszywa

administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki. Z danych zebranych przez MAC wynika, że w 2014 roku operatorzy numeru alarmowego 112 odebrali łącznie 21 mln 326 tys. 746 zgłoszeń; z tego ponad 10 mln, czyli 48 proc. wszystkich zgłoszeń, stanowiły zgłoszenia fałszywe. W przypadku kolejnych ponad 7 mln przypadków

Nie będzie pełnomocnika ds. przeciwdziałania bezdomności

"Nie bez znaczenia są również koszty, które generowałaby obsługa organizacyjna tego organu" - napisała Kempa w odpowiedzi na propozycję rzecznika. Adam Bodnar wystąpił w listopadzie do premier o powołanie w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów pełnomocnika do spraw przeciwdziałania

MR: nowa agencja wspierania eksportu może powstać na początku 2017 r.

najlepszym rozwiązaniem" - zaznaczyła Emilewicz. "Chcielibyśmy stworzyć sprawny, elastyczny instrument wspierania eksportu i inwestycji zagranicznych, który skumuluje doświadczenie i potencjał instytucji, które dzisiaj działają już w obszarze polskiej administracji na poziomie centralnym i

Premier w expose: stworzymy nową ordynację podatkową

miał łatwy i bezpieczny dostęp do swojego konta podatnika oraz zmiany w administracji podatkowej. Jak mówiła, podatnik będzie mógł załatwić swoje sprawy w dowolnym urzędzie, a w centrum obsługi US pracownik obsłuży podatników nie tylko w sprawach dotyczących podatków, ale także z zakresu działania

Sygnity: program e-Podatki realizowany zgodnie z ustaleniami z MF

architektura e-Podatków w toku prac uległa znaczącym zmianom. Doszły nowe elementy i funkcjonalności, które w trakcie realizacji projektu wskazali pracownicy administracji podatkowej. "Dlatego też wspólnie z Zamawiającym podjęliśmy niełatwą decyzję o przebudowie architektury i harmonogramu prac. Stąd

Szef RCB: potrzebny jest organ wspomagający zarządzanie kryzysowe

tego ośrodka, że nie jest żadnym urzędem administracji państwowej, nie jest żadnym ośrodkiem władzy, jest trafną formą w zarządzaniu kryzysowym. Jeśli przyjęto w Polsce, że zarządzanie kryzysowe sprawują przedstawiciele władzy publicznej, to budowanie +odrębnej Rady Ministrów+ czy odrębnego ośrodka

Usługi telekomunikacyjne będą przystosowane dla osób niepełnosprawnych

Zgodnie z podpisanym przez ministra administracji i cyfryzacji Rafała Trzaskowskiego rozporządzeniem w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych, wszyscy dostawcy tego typu usług będą

Trzaskowski na czacie o e-administracji i ustawie samorządowej

Trzaskowski był pytany m.in. o e-PUAP - Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej. To system informatyczny, dzięki któremu można przez internet składać wnioski do różnych urzędów i instytucji, np. o pozwolenia, zaświadczenia. Minister zapewnił m.in., że jeszcze w tym roku e-PUAP

Budżet Zielonej Góry na 2016 r. uchwalony

wsparcie w wysokości 12,5 proc. dochodów budżetowych, tj. ok. 86,9 mln zł. Największa część budżetu zostanie skonsumowana przez oświatę i edukację oraz pomoc społeczną. Wydatki na te cele określono w projekcie na ok. 349 mln zł. Utrzymanie administracji pochłonie nieco ponad 47 mln zł, co stanowi 6,8 proc

Szczecin. Chrzest dwóch nowych lodołamaczy

Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej (RZGW) Andrzej Kreft powiedział dziennikarzom, że nowe, naszpikowane elektroniką lodołamacze to sprzęt, jaki "można było sobie tylko wymarzyć". Dodał, że załogi uczą się obsługi nowego sprzętu i ćwiczą czynności, które należy wykonać, zanim

Koniec abolicji - cudzoziemcy muszą ponownie legalizować pobyt

władzami Warszawy wnioski dotyczące pobytu w Polsce cudzoziemcy mogą składać w punkcie obsługi mieszkańców na stacji metra Centrum. Jest to możliwe także poza stolicą - w delegaturach urzędu wojewódzkiego w Ostrołęce, Radomiu, Siedlcach i Ciechanowie. Mazowiecki Urząd Wojewódzki współpracuje też z

SLD: wniosek o powołanie komisji śledczej ws. tzw. infoafery

zdymisjonowany minister transportu Sławomir Nowak utrzymuje bliskie stosunki z właścicielem firmy CAM Media, a firma realizowała wiele zleceń na rzecz administracji rządowej. W czwartek Sejm ma wysłuchać - na wniosek Solidarnej Polski - informacji rządu ws. nieprawidłowości przy zamówieniach publicznych na

Palikot: rozpocznijmy prace nad głosowaniem przez internet

- jak mówił - "dość polityki dziadowskiego państwa". Szef TR mówił, że "jest absolutnym skandalem", że PKW oszczędzając, wybrała najtańszą firmę, a na końcu system do przeliczania głosów nie zadziałał. To dziadowski sposób zarządzania administracją - mówił szef TR. Podobnie

Strajk pracowników fast foodów w 58 miastach USA. "Największa taka akcja"

Strajki odbyły się m.in. w Nowym Jorku, Chicago, Los Angeles, Seattle i Detroit, m.in w lokalach McDonald's i Burger King. Protesty przebiegały z różnym natężeniem - niektóre restauracje musiały przerwać pracę z powodu braku pracowników, inne kontynuowały obsługę klientów. "Jesteśmy więcej

MIR: wydaliśmy ponad 315 mld zł w perspektywie na lata 2007-2013

szczególnie firmy telekomunikacyjne, administracja publiczna, uczelnie, fundacje, stowarzyszenia, państwowe instytucje kultury oraz samorządy. Do 2020 r. każdy Polak powinien mieć dostęp do internetu o przepustowości co najmniej 30 Mb/s oraz do nowoczesnych e-usług. KE przyjęła już też program "Pomoc

Małopolska. W budżecie 2015 r. ponad miliard dochodów, mniej pieniędzy z UE

. ogółu - będą stanowić wydatki na transport, w sumie 444 mln zł. 136 mln zł (12,2 proc.) zostanie przeznaczonych na administrację publiczną, a 110 mln zł (9,9 proc.) na kulturę i ochronę dziedzictwa narodowego, 108 mln zł (9,7 proc. wydatków) - na rolnictwo. 27,4 mln zł - o blisko 3 mln zł więcej

Wielkopolskie. 85 mln zł deficytu w projekcie budżetu regionu na 2016 r.

przedsiębiorstw w Wielkopolsce, jak i pozytywnych tendencji na rynku pracy. Wśród planowanych głównych wydatków samorządu w 2016 r. znalazły się koszty transportu i łączności - ponad 534 mln zł, administracja publiczna - 122,7 mln zł, kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - 101,8 mln zł, ochrona zdrowia

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj ekspertów

VATowiec Komplet

VATowiec Komplet to pakiet kilku darmowych narzędzi, umożliwiających zarządzanie magazynem i sprzedażą, administracje kadrowo-płacową oraz obsługę celną.

VATowiec Komplet zawiera w sobie aplikacje pozwalające na zarządzanie księgami rachunkowymi, rejestrami VAT

RAKSSQL

RAKSSQL to profesjonalny pakiet oprogramowania przeznaczony dla różnych wielkości firm.

RAKSSQL zawiara narzędzia wspomagające obsługę magazynów i sprzedaży, zarządzanie kadrami i płacami oraz administracje finansowo-księgową. Cały system działa przy współpracy z

Textpattern

elementy, które są potrzebne do powstania ciekawego wpisu na blogu. Program umożliwia ustawianie kompozycji i wyglądu strony (tło, czcionka, skórka, itp.), zmianę kaskadowych arkuszy styli (CSS) oraz obsługę zaawansowanych funkcji (dostęp do bloga, administracja, zarządzanie komentarzami).